..Terima Kasih Kepada Mereka..

Thursday, September 8, 2011

Jangan Pandang Atas..

Amboii..tajuk aku. Huhu. Dah sama kelass macam Jangan Pandang Belakang tak? Hehe..maghilah rapat sikit nak berceghita ni. Jangan lerr risau. Takde makne saya nak cite-cite antu kat sini.

Begini alkisahnye. Pagi tadi,masa sibuk nak gi kije. Sebelom keluar umah tu,sempatlah nyinggah dapur jap. Nak jengah peti es atas tu. Niat ni nak bawak ole-ole untk kawan kt opis. Ada mama simpan kat peti es atas tu. Dgn takde lampu kt dapor tu,aku pon sebuklah memunggah dalam peti tu. Tengah dok kelam kabut mencari,tiba-tiba aku ase macam ada benda dok perhati aku dari atas peti es tu. Dah suudaahhhh...Dengan selamber aku dongak ke atas.

Bongokkkk betolllll. Bukan main terkejot aku bila tengok si Monday,tengah julurkan kepala dia dari atas peti es tu sbb nak tengok ape yang aku dok carik-carik dalam peti tu. Haisshhh. Kena maki kauuu. Terus lompat ke bawah dia. Adoiii. Lemah semangat aku. Dia memang suke buat orang cuak camtu tau. Ni da kali kedua aku kena ngan dia. Sebelom ni aku kena masa tengah keluar dari bilik. Malam-malam masa nak turon bawah kejap,aku rase tak sedap jer. Macam ada orang tengok aku. Tapi masa keluar bilik tu memang takde orang kat hall atas tu. Aku pon memberanikan diri naik balik nak tengok betol ka atau perasaan aku jer. Alih-alih masa naik tangga tu aku pandang atas almari tu,ada si Monday tengah julor kepala dia ke bawah dok perhatikan aku. Adehhh. Mangkokk betol la dia tu..

Haa..inilah ghupe si Monday tu. Hehe..geram err

Sent from my iPhone

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails