Photo Albums at WiddlyTinks.com

..Terima Kasih Kepada Mereka..

Tuesday, September 28, 2010

..PINK Contest!..

Hai peeps..^_^
Entri ni saya ingin kongsikan dengan blogger-blogger di luar sana which i dedicated especially to the owner of the contest, Cik Syahira..
Kalau ada sesiapa yang berminat, boleh join contest Cik Syahira di http://mynameissyahira.blogspot.com/2010/08/syahirafauzan-pink-contest.html#comments
Untuk melengkapkan lagi contest ni, saya sertakan gambar-gambar saya dengan Pink outfit..
Pink skirt with the pink shades..
Sebelum ni favorite lah pakai.
Tapi lepas potong rambot pendek dan menyesal, belek pon dah jarang dah skirt tu..hee
Next is, me and Incik Chenta with the pink outfit during my cousin's wedding.
Kenalah ikut tema mereka..huhu
Sedikit yang saya nak kongsi tentang baju saya atas ni ialah baju ni pemberian bonda sempena Besday saya yang ke-23..
Haa..tahun ni lahh..hehe
Daripada beli kain sampailah upah tailor..
Saya cuma design saje..
Totalnya macam dah boleh beli baju tunang..
*Terima kasih again, bonda..^_^
Tada daa..
Inilah saya dengan rambut yang saya menyesal sangat sampai sekarang ni..
Anyway, ni time kami berdua sedang bekerja yer..hee
Tukang ambik gambar orang kawen..
Last but not least..
Saya dan Incik Chenta, again di persandingan orang..hehee
Time ni memang plan nak pakai pink same-same..
To be frank, i had never participated in any contest from any blogger before..
But one day, while i am blog walking to this pretty lady's blog, Cik Syahira, then i saw the entry where it had attracted me so much to join in..=)
Secara kebetulannya saya sangat dan teramatlah meminati warna jambu ni..hehe
Sejak dari sekolah sampailah ke college, beg sekolah, pencil case, stationaries dari pen, mechanical pencil, pemadam, scissor, file, semuanya jambu..^_^
Masa kat asrama pulak, baldi, seluar tido, baju tido, selipar, shampoo, berus gigi, semua saya nak tunjuk jambu..haha
Sampailah sekarang, baju saya, baju incik Chenta, kasut nike saya (masa nak beli warna full pink tiada, yang ade tanah putih and lining pink. Pun saya beli jugak..hee), seluar tido pon semua beli jambu, towel muka, towel badan, Blackberry saya, yang devil tu pon saya nak jambu..
Ada lagi satu casing masa beli tu pon saya suruh cina tu carik kedai lain warna pink..hehee..*jaat saya..^_^
So now you can see how deep my love with that colour right?
Hehee..
Untuk mengakhiri entri participation saya ni, saya haruslah lengkapkan slogan di bawah..

.."I wear pink outfit because.......pink is considered a color of good health and life. In Feng Shui, a pink quartz crystal is very powerful. Its like a symbols for your love and marriage. Plus, when i wear pink, it helps to calm my feelings and become more relaxed. For your information, a pink carnation means 'I will never forget you'..=)"

Suddenly i remembered my pink necklace crystal..
Tell you what..
There's an old Chinese lady pernah menegur rantai saya tu.
Katenya,.."Patutlah rata-rata lelaki isik minyak tadi pandang-pandang sama kamu."
She told me that Chinese believed that pink is a very good color for love and marriage.
But there is a risk..=)
The lady said,.."Make sure u jangan sampai jadik bini no.2 tau.."
Nak dijadikan cerita, lepas peristiwa hari tu, i am very seldomly wore the necklace.
Its only while im out with a date..hee
So, what say you?
XOXO ^_^

5 comments:

Kanda said...

besh la! harap2 menang yek!
:P

Iffah Hamed said...

kanda : huhu..terpulang pada cik Syahira..hehe..coz im hoping the same thing too..^_^

{ Miss Syahira } said...

assalamualaikum iffah.

1st, kita miliki same interest. a deep passion of pink. ha ha.
kalau boleh semua nak ada pink. fine, shading of pink pun tak apa janji ada pink kan?
2nd, pics kamu semua cantik-cantik. rambang mata saya.

all the best and gazillion of thankful sebab support contest ini.

waniez nurul said...

Gud luck iffah...

comel...suke baju iffah yg kat tangga tuh..nampak ayu gituw...

Iffah Hamed said...

cik syahira : wsalam dear..=)

huhu..yeah,u r rite..kalo boleh,nampak brg pink je nk bli. hehe..
nway,thank u cik syahira..yo compliment is like a credit for me..huhu..

pleasure to u..kali ni sy support contest u, who knows, lepas ni cik syahira plak nk support my contest in future..haha..^_^

waniez : tenkiu wanie..huhu..credited to my bonda for that baju..heehe..^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails