Photo Albums at WiddlyTinks.com

..Terima Kasih Kepada Mereka..

Friday, October 8, 2010

..HOMEDEC Part 2-Furnish It..

Lagi entri tertunggak..hee
Tu la cik Iffah..
Siapa suruh tangguh-tangguh..kan daah..
Anyway, apelah pulak kali ni?
Part 2 30 September - 3 October 2010
Exhibit Categories • AV & Home Appliances • Bedroom & Wardrobe • Furniture & Furnishing • Kids Living • Water Heater & Filtration • Decorative Items & Lightings • Garden and Outdoor Living

Haaa..itulah dia..=)
Aktiviti kami berdua pada Sabtu lepas.
Pameran yang bertempat di KL Convex..adehh
Sangat meletihkan.
Maklumlah, parking luar KLCC.
Dekat Masjid as-syakirin tu.
Penatnyeee..
Dua-dua menyesal tak pakai CROCS..
Saya dengan wedges yg tingginye amatlah menyakitkan, incik Chenta pula dengan sneakers shoes yang sangat ketidak biasaan..
Adoii..
Patutlah diciptakan CROCs.
Untuk memberi keselesaan walau jauh mana pun perjalanan..ahaa
Back to our main topic..^_^
Tada daa..
Part 1 kami tak pergi pun..
Tak bestlah agaknya..haha
Focus saya dekat Part 2 ni banyak.
Sebab nak carik ilham untuk bedroom and wardrobe nanti.
So? Ape yang menarik di sana?
Ahaa..masuk masuk hall je, swimming pool dah memanggil-manggil.
Tak pelah..
Rumah kami bukan besar pun nak buat swimming pool..huhu
Rumah pondok je.
So, what do you expect kan? hee
Jadiknya, antara main purpose kami ke situ hari itu sebab nak survey sofa jugak actually untuk di'report pada bonda balik nanti.
Haa..dalam gambar nampak dah macam menarik da..
Tapi bila da tunjuk bonda, we don't think so la it's nice. huu
So, jalan-jalan dan jalan, tibe-tibe nampak benda yang comel dan sangat harum itu..
Guess what?
It's a CANDLE!!
Haa..kiut kan?
Tak payah burn lagi dah harum semerbak dah..^_^
Perjalanan kami seterusnya telah tertumpu pada lighting lighting yang cantik di sini..
AVALON..
p/s : Kami tak kan lupa mereka yang sangat baik itu. Walaupun saya tak berminat dengan chandelier RM1k mereka itu, tapi layanan/customer service mereka sangat tip top! Ke hulu ke hilir kami jinjing kertas-kertas flyers serta brochure, tapi hanya mereka ni saja yang prihatin dan menghulurkan kami goodie beg mereka..^_^ Kedai lain? Buat bodoh sajoo..
Ok, mari kite tengok ape yang ade di dalam..
Korang pernah tengok lampu fiber optik?
Haa..macam ni lah.
Warnanya sentiasa berubah-rubah..
Hmm..saya bagi sample gambar lain ye.
Mungkin baru korang realised itulah lampu fiber optik..hee
Haaa..ape macam?
Biasa jumpa kan? hehee..
Ok, what else?
Sangat gorgeous kan?
Huhu..Ok, finish about that.
Tadi lighting for home decor kan?
Heee..yang bawah ni lighting for kids rooms/corner pulak..^_^
Ahaks! I feel like im in the childhood mood..^_^
Macam nak jumping jumping all around, then play with the painting where I can print my finger on the wall..hahaa
Lampu-lampu mereka ini boleh tahan murah jugaklah hargenya.
For me la..for you guys saya tidaklah pasti. hee
Most of it is below RM100.
Ok next!!
Saya nampak sesuatu..huhu
Tada daa..
Set karaoke untuk ayah..haha
Ayah nak sangat ade set dia sendiri..^_^
Ok..ade lagi la kat sana benda comel..huhu
Kali ni saya teringatkan bonda pula.
Dia mahukan satu ruang untuk Reading Corner.
Perhaps this lil cute rack is a good idea for her..hehe
Untuk tv pulak, saya nampak yang ini sangat menarik.
Haa..bonda nak lekatkan tv kat dinding.
Tapi bonda sibuk fikirkan ape yang hendak diganti di bawah tv tu?
Tak kan nak biarkan kosong je kan?
So, boleh lah ni..saya suke! Yeayy..
Sedang saya sibuk di booth ni, incik Chenta saya pulak menghilang..
Adoii..
Rupa-rupanya dia ade kat booth sebelah ni..^_^
Huhu..He loves paint arts..=)
Below is his favorite..
Tak habis-habis membebel.."My, tolonglah amikkan gambar painting biru tuuuu.."
Ahaa..orang sangat ramai masuk situ..
Jadiknya,zoomkan saja lense itu..hee
Haa..ade pulak carpet comel ni..
Aiyoo..tapi sangat mahal la harge dia.
Saya jadik tak ade mood nak pergi tengok dalam-dalam tu..huhu
Apelagi?
Jeng jeng jeng..
Hik hik hik..
Very sweet sweet..^_^
Lad ade cadang kat saya lepas renovation nanti nak letak benda alah macam kat gambar bawah ni depan rumah..huhu
Hee..comelnyerrrr..
Oopss..tapi tak maulah macam bawah ni pulak..
Kang lari pulak posmen tu tengok.
Langsung surat-surat kami dibawa lari..hee
Next!!!
Ok, saje nak kongsi dengan korang.
Haaa..besar gedabak cermin ni.
Huhu..
Untuk dinding pulak, ni je gambar Wall paper yang saya dan nak amek.
Macam tak banyak..errr..atau tak ade dah yang lain kot..hee
Bawah ni pulak Wall sticker..
Merah is sexy..
Tapi incik Chenta tak kasik bilik warna panas-panas..
Nanti paparazi kejar..hahaa
Ade lagi ni..
Tak habis lagi entri ni.
Sabar yob, sabar..
CLOCK!
Naik rambang mata saya dok nengok..
Haa..stand clock yang warne silver sebelah kanan dalam gambar tu dah menarik perhatian saya dah.
Meh kite close up sikit.
Adoii..
Tak tercungkil ke nanti? huhu..
Sebelah booth ni ade ape pulak?
Macam best..
Tadaaa!!
Poster CLOCK..
Mereka kate ade banyak design and set.
Kalau 1 macam ni..
Dia memang sekeping je tak ade geng.
Kat tempat lain saya ade jumpe yang set 2kpg..
Tapi kat kedai ni tak nampaklah pulak.
Ok, kalau 3 macam ni.
Hee..boleh melintang atau menegak.
Depends pada pilihan dan citarasa andalah..^_^
Anyway, 4kpg pon ade.
Tapi disebabkan orang yang sangat ramai, so tak dapatlah saya ambil gambar..
Yang dibawah ni pulak ialah Sticker CLOCK..
Unikkan? hee..
Ok, jangan pelik atau panik kenapa incik Chenta boleh selit dalam ini gambar pulak ye. Huhu..
Maklumlah, dia sangat excited nak tengok tempat tu.
Katenye nak tukar color bilik warna biru macam tu..hehee
Sedang kami nak keluar dari hall tu, ada pulak pasangan yang tengah duduk-duduk kat sofa yang nampaknya macam menarik.
Bukan ape, bonda nakkk sangat carik sofa yang bentuk U ke Curve ke nak buat lepak depan tv..hee
Tapi saya dah jatuh hati dengan sofa putih dengan bantal kaler-kaler yang ini..huhu
Ok lah..Tamat sudah pengembaraan kami hari itu.
Ape yang kami bawak pulang?
Tadaa!!
Front
Back
Haa..tu la beg avalon yang saya bebel awal entri tadi..^_^
Oh! Ade lagi..
Bulb for FREE!!!
Weee..
Booth tu tepekik-pekik nak bagi free gift, ape lagi?
GRABBB!
Hee..
So, what say you?
XOXO

2 comments:

Bonda said...

Tahniah. Seronok kerana banyak info dan grafik yang menarik.

Iffah Hamed said...

thank u bonda..huhu ^_^
sharing is caring..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails